zo 24 mrt (09:30)
zo 24 mrt (18:30)
Ds. C. van de Scheur Veenendaal

CATECHESE

Iedere maandagavond en dinsdagavond in het winterseizoen wordt er catechisatie gegeven door dominee Borsje. De jongste en middelste groep maken gebruik van de methode Leer en Leef. De oudste groep en de belijdeniscatechese gebruiken ieder jaar een andere methode.

Het doel van de catechese

Catechese betekent letterlijk ‘onderwijs van boven’ (Galaten 6:6). De catecheselessen hebben als doel de betekenis en inhoud van het christelijke geloof over te dragen aan de jongeren van de gemeente. Dit dient als voorbereiding op de openbare geloofsbelijdenis.

Tijdens de catechisatie wordt er naast het leerelement ook aandacht besteed aan de relatie met de jongeren. Het is van belang om met de jongeren een goede band op te bouwen, zodat er samen een gemeenschap gevormd kan worden waarin ze voelen ‘ik hoor erbij’ en ‘ik durf mijn vragen en twijfels te delen’.

Er is elk seizoen een ander doel waarvoor gecollecteerd wordt tijdens de catechisaties. Na de opening van het Winterwerk (D.V. zondag 18 september) hopen we elkaar voor het eerst wekelijks te ontmoeten rondom de Bijbel.

De catechese is verdeeld over meerdere groepen. Hieronder zie je wanneer jij wordt verwacht. Is het echt niet mogelijk om op dat tijdstip aanwezig te zijn, neem dan even contact op met de dominee. Dan wordt er in overleg naar een oplossing gezocht.

Jongste Groep: (klas 1 t/m 3)  Dinsdag 19:00 - 19:45 uur

Middelste groep: (vanaf klas 4 t/m 18 jaar)  Maandag 19.30 – 20.15 uur

Oudste groep: (18+)   Dinsdagavond : 19:45  - 20:45 uur

Belijdeniscatechisatie: Maandagavond 20:15 - 21:45 uur