zo 24 mrt (09:30)
Ds. A.C. Borsje
zo 24 mrt (18:30)
Ds. C. van de Scheur Veenendaal

Israel Tuin "Het Beloofde Land":

De Bijbelse plantentuin “ Het Goede Land ” is eigendom van de Hervormde Gemeente te Zwartebroek / Terschuur gelegen aan de Eendrachtstraat 32 in Zwartebroek.
De tuin is gelegen naast verenigingsgebouw ‘De Hof’ en is vrij toegankelijk voor iedereen.

De tuin is in 2003, tijdens de restauratie van het kerkgebouw, gerealiseerd door Hoveniersbedrijf Dieck van Maanen, in opdracht van de kerkvoogdij van de Hervormde Gemeente te Zwartebroek / Terschuur.

Deze tuin is aangeplant  met planten struiken en bomen die in de Bijbel genoemd worden en in Israël, het land van de belofte, groeien.

In Deuteronomium 8: 7-10 wordt het ‘Goede Land’ beschreven. De naam van deze tuin is gebaseerd op dit Bijbelgedeelte.

In deze tuin groeien olijven, vijgen, druiven, appels, amandelen, moerbeien en pijnboompitten.

Ook kunt u hier de Bijbelse kruiden vinden zoals de salie, venkel, alsem, laurier, marjolein, munt en de ruit.

Kortom genoeg reden om het een ‘Goed Land’ te noemen.

Deze planten en vruchten waren in Israël van levensbelang en werden daarom ook als een rijke zegen ervaren.

Graag nodigen wij u uit om deze tuin te komen bekijken.

Voor geintereseerden heeft de koster een informatieboekje beschikbaar.

Deze is ook te downloaden. klik op deze link (Hiervoor is Acrobat Reader nodig deze is hier te downloaden. Vergeet niet het vinkje bij google toolbar weg te halen )

wo 20 mrt (14:30)
Contactmiddag
wo 20 mrt (19:00) 19:45